Van ambitie naar groei!
Vorige Volgende

Met de klas de boer op

— 19 maart 2023

Er zijn heel veel agrariërs in de Hoeksche Waard bereid gevonden om kinderen van de basisschool te vertellen over hun bedrijf. Donderdag 16 maart waren de leerlingen van ’t Kraaienest welkom bij Kwekerij Boender aan de Oudendijk tussen Nieuw-Beijerland en Piershil.

De familie Boender teelt sinds 1976 diverse gewassen in de volle grond en onder glas. Onder glas kunnen ze optimaal gebruik maken van zonlicht en -warmte. Bijna alle werkzaamheden worden handmatig uitgevoerd, zoals dat jaren geleden ook al gedaan werd. Dit noem je ook  wel: ‘ambachtelijk’.

Momenteel groeit de Chinese kool onder glas. Hier hebben de leerlingen naar gekeken en veel over geleerd. Na afloop kregen ze van de boer en zijn vrouw drinken en een heerlijke koek. Het was een supermiddag. Hartelijk dank!